Centrum pro regionální rozvoj
České republiky

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR

  • Česky
  • English



zpět

Bezobalová technologie MiWa s pomocí EEN míří na německý trh

Platnost od - do:
Kategorie:

14.12.2018 - 28.2.2019
EEN - Enterprise Europe Network
Centrum pro regionální rozvoj České republiky

Česká společnost Arancia Europa, a.s. vyvinula inovativní řešení MiWa (minimum waste), které se zaměřuje na problematiku obalů v maloobchodě. Na rozdíl od podobných ekologických inovačních nápadů, v tomto případě se jedná o komplexní systém prodeje zboží bez obalů, který zahrnuje celý maloobchodní řetězec počínaje kupující veřejností a bezobalovými maloobchody, ale také výrobce, velkoobchodníky, distributory a další partnery maloobchodního řetězce. Technologie MiWa je inovační i v tom, že kromě jednoduché aplikace pro nákup zboží, firma vyvinula i originální systém opakovaně použitelných chytrých kapslí, v nichž je zboží dodáváno přímo do prodejen, a tím úplně eliminovala jednorázové obaly. Vysoce inovativní řešení získalo prestižní ocenění na mezinárodní soutěži New Plastics Economy Innovation Prize. V současné době se rozbíhá pilotní projekt: MiWa v řetězci Country Life.

V posledních letech oblíbenost bezobalového prodeje významně sílí i v Německu. Proto i zde se hledají nová inovační řešení, která usnadní prodej zboží touto cestou. Na jaře 2018 se obrátil představitel německého sdružení maloobchodu Handelsverband Hessen e. V. na EEN při Hessen Trade and Invest GmbH s žádostí o zjištění více údajů o technologii MiWa, o níž četl na německém on-line portálu. A zde je začátek "story", který vedl až k prezentaci české firmy Arancia Europa, a.s. a její technologie MiWa na výroční konferenci Handelsverband Hessen e.V. v říjnu 2018 ve Wiesbadenu v Německu.

V počáteční fázi hesenské sdružení finančně pokrylo osobní prezentaci české firmy a představení tohoto inovačního řešení na své výroční konferenci německému cílovému publiku. Konference byla zároveň skvělou příležitostí navázat kontakty s představiteli německých maloobchodních řetězců (například REWE). Po úspěšné prezentaci nabídla hesenská asociace české začínající firmě pomoc při vstupu na německý trh především formou marketingu, propagace a setkání s dalšími hráči maloobchodu.

V současné době probíhají jednání s německým institutem pro maloobchodní výzkum o zjišťování údajů o chování německých spotřebitelů a jejich názorech na používání obalů v maloobchodě. Zároveň pokračuje komunikace české firmy s německými prodejci, aby se podařilo projekt MiWa úspěšně přenést právě na německý trh.

Citace paní Terezy Dohnalové ze společnosti Arancia Europa, a.s.:

"Díky EEN jsme dostali možnost účastnit se konference Handelsverband v německém Wiesbadenu, kde jsme potkali spoustu potenciálních zákazníků i obchodních partnerů, se kterými teď jednáme."

Poslední aktualizace: 14.12.2018