Centrum pro regionální rozvoj
České republiky

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR

  • Česky
  • English



Náležitosti dokladování

K 19.8.2016 byly zveřejněny náležitosti dokladování platné od 18. 8. 2016.

Náležitosti_dokladování_Cíl2-18.8.2016

Čestné prohlášení k cestovnému

Prohlášení DPH

Rekapitulace mezd

Sestava Přehled dobrovolné práce

Sestava Přehled leasingu

Sestava Přehled odpisů

Sestava Přehled pracovních cest

Sestava timesheet u PP a protokol u DPP_DPČ

URBACT III - sestava timesheet u PP a protokol u DPP_DPČ


Upozornění a doporučení k Náležitostem dokladování

  • dobrovolná práce - o dobrovolné práci je nutné účtovat dle předpisů České republiky jako o nepeněžitém daru způsobem, který zajistí jednoznačné přidělení ke konkrétnímu projektu; doložení smluvního dokumentu, na jehož základě dobrovolná práce vznikla a byla vykonána není nijak dotčeno a je blížeji popsáno v textu Náležitostí dokladování včetně minimálních požadavků na obsah dohody o dobrovolné práci,
  • doložení výplaty mezd -  v případě, že jste organizací, která není organizační složkou státu, územním samosprávným celkem a jejich příspěvkových organizací a v případě, že jsou mzdové výdaje propláceny z bankovního účtu příjemce/partnera souhrnnou částkou a k rozúčtování částek na účty jednotlivých zaměstnanců dochází až v příslušné bance, bude doložení výplaty mzdových výdajů doloženo:

            a) čestným prohlášením každého příslušného zaměstnance spolu s 

            b) výpisem z bankovního účtu prokazujícího úhradu souhrnné částky výdajů

  • doložení výplaty cestovních náhrad - v případě, že jste organizací, která není organizační složkou státu, územním samosprávným celkem a jejich příspěvkových organizací a v případě že jsou cestovní náhrady propláceny ve mzdě, která je hrazena z bankovního účtu příjemce/partnera souhrnnou částkou a k rozúčtování částek na účty jednotlivých zaměstnanců dochází až v příslušné bance, bude doložení výplaty cestovních náhrad doloženo:

              a) čestným prohlášením každého příslušného zaměstnance spolu s 

              b) výpisem z bankovního účtu prokazujícího úhradu souhrnné částky výdajů

  • všeobecné účetnictví x účetní služby  - tzv. všeobecné účetnictví v rámci organizace je součástí Kancelářských a administrativních výdajů, oproti tomu účetní služby, týkající se projektu, jsou součástí externích výdajů a jsou zajišťovány na základě výhradní smlouvy (dodatku)pro projekt s externím subjektem; partner se rozhoduje na základě svého uvážení s přihlédnutím ke koncepci rozpočtu, zda využije služeb externího dodavatele ve věci zajištění účetnictví.
  • vnitropodnikové náklady/vnitronáklady - způsobilost vnitropodnikových nákladů a jejich dokládání vnitropodnikovými fakturami je v současnosti v řešení na úrovni Ministerstva pro místní rozvoj České republiky, výklad k této problematice bude následně doplněn;
  • doložení historie pracovního místa v organizaci - pokud programová dokumentace nehovoří jinak (např. program INTERREG EUROPE) je možné doložit historii výše mzdy prostřednictvím historie pracovního místa obdobné pracovní pozice (jiného pracovníka s obdobnou pracovní náplní), k doložení slouží zejména platové a mzdové tabulky/tarify, platové výměry, předpisy o vnitropodnikovém způsobu stanovení mzdy apod.              

Aktualizace 16.12.2016:

Výklad MMRkezpůsobilosti výdajů nárokovaných na základě vnitropodnikovýchfakturresp. výdajů podložených interní kalkulací, které představujíoceněníslužeb poskytovaných příjemcem v rámci projektu v podoběvěcnéhopříspěvku

Pro způsobilost takto nárokovaných výdajů byly zestrany MMR stanoveny níže uvedené podmínky, které musí být splněnykumulativně.

Podmínkypro způsobilost výdajů nárokovaných nazákladě vnitropodnikových fakturresp. výdaje podložené interníkalkulací jsou následující:

  • způsobilé budou jen prvotní výdaje, tj. ty, které organizaci příjemce skutečně vznikly a byly uhrazeny (podmínka úhrady se netýká odpisů vybavení, které je pro dané činnosti použito ? zde se uplatňování odpisů řídí stejnými pravidly jako v ostatních případech). Budou to tedy výdaje např. na externí dodávky a služby, které s plněním byly spojené, výdaje na mzdy nebo platy osob, které se přímo na plnění pro projekt podílely, cestovní výdaje s plněním související, odpisy vybavení, které bylo pro plnění použito, pokud jsou uplatněny. Výdaje musí být přiřazeny vždy k příslušné položce rozpočtu a musí být doloženy standardně, tj. k vnitropodnikové faktuře budou doloženy i prvotní doklady a jejich úhrada;
  • výdaje, které jsou v projektu uplatňovány paušální sazbou (personální, pokud se uplatňují paušálem a režijní vždy) není možné v rámci vnitropodnikové faktury uznat a musí být vyloučeny;
  • zisk způsobilý není, i kdyby byl přiměřený