Mladá Boleslav má díky IROP nábřežní cyklostezku a lávku přes Jizeru

24. 5. 2023
Ředitelka středočeské pobočky CRR Dana Čechová na slavnostním otevření lávky

Bezpečnější a komfortnější jízda na kole v oblasti Krásné louky – přesně to přináší právě otevřená nábřežní cyklostezka v Mladé Boleslavi. Její součástí je i lávka od renomovaného architekta Josefa Pleskota. Ta usnadní přejezd přes Jizeru všem pěším i cyklistům, ať už se vydávají do práce nebo jen tak na výlet.

Po necelém roce opět na stejném místě – právě na Krásné louce jsme byli 7. června 2022 svědky slavnostního poklepání na základní stavební kámen plánované trasy přes Jizeru. Rok se s rokem sešel a díky téměř 30 milionům korun z evropských fondů je slibovaná lávka konečně na světě. A my jsme u toho samozřejmě nemohli chybět.

Mladá Boleslav má bohaté zkušenosti s investičními projekty a budování kvalitní infrastruktury pro cyklistickou dopravu je jednou z priorit města. Nová nábřežní cyklostezka se stane součástí této sítě cyklostezek a umožní všem místním i turistům bezpečný přejezd přes řeku Jizeru,“ říká Dana Čechová, ředitelka středočeské pobočky CRR, která měla projekt na starosti.

Lávka zaboduje nejen u místních

Nová lávka přes Jizeru zaujme také svým vzhledem. Jejím autorem je totiž Josef Pleskot, který navrhl např. budovy ústředí ČSOB v Praze, Světu techniky v Ostravě nebo třeba pěší lávku přes Otavu v Písku. Jeho rukopis je i na zdejší stavbě přes Jizeru opravdu znát, což všichni přítomní náležitě ocenili. „Lávka se spolu s celou stezkou opravdu povedla a věřím, že přispěje ke zlepšení kvality života ve městě, ale i jeho okolí,“ dodává Dana Čechová.

Plusové body z hlediska turistické atraktivity získá lávka i v jiných ohledech. Okolní cesty pro cyklisty se totiž stanou součástí dálkové cyklotrasy Greenway Jizera. Ta všechny odvážné výletníky zavede od pramene řeky až po soutok s Labem. Zdejší cyklostezku tak nebudou využívat pouze místní, kterým se značně usnadní cesta do práce či za zábavou.

Cyklostezka měří dohromady 1 302 metrů a celkové náklady se vyšplhaly ke 35 milionům korun. Téměř 30 milionů, tedy 85 % sumy, přispěly na projekt evropské fondy skrze IROP. A další projekty na zkvalitnění cyklistické infrastruktury v regionu jsou na cestě. Máme se tedy na co těšit.