IROP podpoří stavbu výjimečné lávky přes Jizeru

9. 6. 2022

V úterý 7. června došlo na Krásné louce v Mladé Boleslavi k slavnostnímu poklepání na základní kámen lávky, jejímž autorem je renomovaný architekt Josef Pleskot. Lávku, která povede přes řeku Jizeru, vybuduje Mladá Boleslav za podpory evropských fondů prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu.

Rychle a bezpečně přes Jizeru

Díky výstavbě nové lávky dojde k bezprostřednímu propojení obou břehů Jizery, čímž se značně usnadní cesta přes řeku všem místním občanům. Lávka spolu s přiléhajícími cyklostezkami navíc přispěje k větší bezpečnosti všech cyklistů i pěších. Okolní cesty pro cyklisty také vytvoří součást dálkové cyklotrasy Greenway Jizera, která její návštěvníky provede od pramene řeky až po soutok s Labem.

Na výstavbě lávky se bude finančně podílet i nadační fond automobilové společnosti ŠKODA AUTO, pro níž je Mladá Boleslav domovem, a to již přes 130 let.

Ředitelka Dana Čechová u základního kamene lávky přes Jizeru.
Ředitelka středočeské pobočky CRR Dana Čechová spolu s prvním náměstkem primátora Mladé Boleslavi Jiřím Bouškou (uprostřed) u základního kamene.

Hodnotná nejen svou funkčností

Přínos lávky na Krásné louce nebude však spočívat pouze v jejích funkčních vlastnostech. Hodnotu bude mít totiž také estetickou, a to díky rukopisu Josefa Pleskota, jenž se řadí k nejvýznamnějším českým architektům současnosti. Mezi jeho díla patří nevšední lávka v Písku, ústředí ČSOB v Praze, Svět techniky v Ostravě a mnoho dalších staveb. Centrum je o to více potěšeno, že svou činností může přispět k realizaci takového projektu. Snoubí v sobě totiž hned několik vlastností, které mají přímý vliv na regionální rozvoj.

Centrum už mnoho let pomáhá s realizací projektů, které zkvalitňují životní podmínky v regionech. Věřím, že se mezi tyto úspěšné projekty zařadí i výstavba nové lávky v Mladé Boleslavi,“ zhodnotila situaci ředitelka Územního odboru IROP pro Středočeský kraj Dana Čechová, která oblast Krásné louky osobně navštívila.

Celkové stavební náklady se vyšplhají na sumu přesahující 74 milionů korun, přičemž IROP podpoří projekt téměř 30 miliony. Realizace lávky a sítě cyklostezek přispěje nejen k rozvoji Mladé Boleslavi, ale i širšího okolí. První cyklisté by se po zbrusu nové lávce měli projet již v dubnu příštího roku.